loading...

دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / نصب دوربین مدار بسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

بازدید : 142
شنبه 29 آبان 1400 زمان : 15:26

50 شخصیت برتر تاثیرگذار در صنعت سیستمهای نظارت تصویری و امنیتی سال 2016

رتبه 10 : Jonathan O’NeillJonathan ONeil

مدیرعامل انجمن پیشگیری و حفاظت در برابر حریق (FPA)

مدیریت جاناتان در انجمن پیشگیری و حفاظت در برابر حریق به سالهای 1999 بر می گردد که او در سمت مشاور وزرا و نهادهای دولتی از جمله هیئت مدیره جامعه ایمنی و کسب وکار، انجمن کنترل حریق، انجمن مشاوران مدیریت یکپارچه بحران و انجمن استراتژی راهبردی عملیاتی در حال کار بوده است.

در طول 17 سال O`Neill در نقش موسس مرکز سنجش حریق برای حراست از نوآوریها در بخش حفاظت در برابر حریق، بعنوان معرف بیمه اروپایی در بخش حریق همراه با عضویت در فدراسیون حریق و با عضویت در انجمن BASEC، SSIAB و BAFE مشغول به کار بوده است.

او همچنین مدیریت و نقل و انتقال بودجه تحقیقات سازمان RISC را در FPA بر عهده داشت.

رتبه 9 : دکتر Mahesh SaptharishiMahesh Saptharishi

مدیر ارشد فناوری شرکت Avigilon

دکتر "ماهش" با تجربه 18 ساله در توسعه تکنولوژی تحلیلگرهای هوشمند ویدئویی و سخت افزار و نرم افزارهای دوربین مداربسته تحت شبکه، هدایت تیم مهندسی شرکت Avigilon را بر عهده دارد. وی همچنین به تازگی نیز مراکز نوآورانه ممتاز تحقیق و توسعه این شرکت را که اخیرا راه اندازی و معرفی شده اند، هدایت می نماید.

وی در سمت مدیرعامل، مسئولیت هدایت نوآوری و خلاقیتهای محصولات شرکت اویجیلون و مدارک مالکیت معنوی، شناسایی توانمندی فناوریهای راهبردی و بررسی فرصتهای کسب و کار جدید را بر عهده دارد.

اولین دوربین مداربسته 7K جهان را شرکت Avigilon در سال گذشته تولید نموده است. برنامه آینده این شرکت حضور پررنگتر در بازار تحلیلگر های ویدئویی خواهد بود. در این مسیر امتیاز شرکتهای BRS(سیستمهای تشخیص رفتار)، FaceDouble، ITS7 Pty و VideoMining را با حداقل سرمایه گذاری 13 میلیون دلاری برای شرکت Avigilon به ارمغان آورده است.

رتبه 8 : James KellyJames Kelly

مدیرعامل انجمن BSIA

James Kelly مدیر عامل انجمن صنعت امنیت بریتانیا (BSIA)، هدایت بزرگترین اتحادیه تجاری صنعت تخصصی امنیت را در انگلستان بر عهده دارد. اعضای این اتحادیه بیش از 70 درصد از محصولات امنیتی و خدماتی(همراه با گردش مالی) را در بخشهای تولید، توزیع و نصب تجهیزات فیزیکی و الکترونیکی امنیتی و ارائه خدمات مشاوره ای و حفاظت امنیتی، بصورت اختصاصی در انگلستان بر عهده دارند.

حالا او با 6 سال پیشرفت بی نظیر، فعالیتهای رسانه ای را سرپرستی می نماید. در سال 2013 و 2014 انجمن BSIA به 410 میلیون نفر مخاطب دست پیداکرد و در سال آخر نیز نسبت به 12 ماه گذشته توانست رکورد رشد 72.9 درصدی را به ثبت برساند.

رتبه 7 : Tony Portertony porter

کمیساریای دوربین مداربسته(CCTV)

Tony Porter در سال 2014 به سمت ریاست کمیساریای دوربین مداربسته و سیستم نظارت تصویری منصوب شد. او در این جایگاه از تخصص کار تجاری و اجرای قوانین تواما استفاده نمود. او متخصصی هوشمند (بخصوص در بخشهای مالی) است که در سمت ریاست ارشد نیروهای پلیس بازنشست شده است. در گسترش انجمنها و تعاملات کسب و کار، مقابله با تروریسم بین المللی و جرایم و جنایات سازمان یافته تجربیات خوبی دارد.

وظایف تعریف شده برای او عبارتند از :

  • تشویق به رعایت قوانین عملی دوربینهای مداربسته نظارتی
  • بررسی چگونگی کارآمدی قوانین
  • ارائه مشاوره به وزرا درباره نیاز یا عدم نیاز به اصلاح قوانین
  • ارائه مشاوره و اطلاعات به عموم مردم و کاربران سیستم در مورد کارآمدی، استفاده صحیح، متناسب و شفاف سیستمهای نظارتی و دوربینهای مداربسته.

رتبه 6 : Garry EvansonGarry Evanson

رئیس موسسه امنیت

Garry بعنوان رئیس امنیتی و برنامه ریز بحران در Westminister Abbey، پیشتر بعنوان رئیس عملیات امنیتی شرکت DeLaRue plc مشغول به ارائه خدمات بود و در پلیس سلطنتی نظامی در آفریقا، عراق و فالکلند با درجه سرهنگ دومی خدمت می نمود.

این سابقه متنوع و وسیع حرفه ای، به او در حفظ و تکمیل چندین هیئت مدیره در Syl کمک کرد. وی با سمتهایی مثل مدیریت استانداردها، معاونت، مدیریت روابط خارجی(بین الملل) و در حال حاضر در سمت ریاست، چندین سال متمادی به عنوان هدایت کننده مجموعه Wilf Knight Academic مشغول به خدمت بوده است.

وی در سال 2011 توانست عنوان متخصص خبره امنیتی (CSyP) را بدست آورد و بعنوان عضو حزب کار در چارچوب CSyP مطالبی را نیز درج نماید.

رتبه 5 : Ben BradfordBen BRadford

مدیرعامل بخش حریق BB7

بن برادفورد با حفظ دو سمت تخصصی بعنوان مهندس متخصص و نقشه بردار خبره با استفاده از تجربیات رشته های مختلف شرکت BB7 را تاسیس نمود. شرکت BB7 یک شرکت تخصصی است که از مهندسان مشاور فعال در صنعت ایمنی حریق، امنیت و تداوم کسب و کار بهره می برد.

در حال حاضر در بخش سیستمهای مدیریت بحران حریق و سیاستهای توسعه، استراتژی در چالشهای مدیریت آتش سوزی و حریقهای پیچیده درحال کار است. تفسیر و ارائه قوانین ساخت و ساز و قوانین امنیتی و حفاظتی از دیگر تخصصهای اوست.

برادفورد قبل از تاسیس BB7 بعنوان مدیر مستقل به مشاوره در کشورهای درحال توسعه مثل ویتنام، ابوذبی، لیبی، قطر و نیجریه پرداخت. او بعنوان یک متخصص نقشه کشی ساختمان در لندن و جنوب شرق آسیا در زمینه علوم آسیب شناسی ساختمانی، ساخت و ساز و قانونگذاری ساخت و ساز و تبیین استانداردها تجربیات خوبی بدست آورد.

"بن" بعنوان یکی از شرکاء پرانرژی IFSEC Global و ریاست کار گروه ارزیابی استانداردهای تخصصی حریق در سالهای متمادی، از موسسین انجمن مهندسی حریق بشمار می آید. بعنوان نویسنده PAS 7 آورده است:

سیستمهای مدیریت خطر حریق که نشئت گرفته از موسسه استاندارد بریتانیایی "بن" می باشند، تاثیر عمیقی بر روی بهترین روشهای برنامه ریزی استراتژیهای مدیریت حریق و چالشهای عملیاتی داشته است.

رتبه 4 : Martin Gill FSylMartin Gill

مدیرعامل موسسه تحقیقاتی و مشاوره ای PRCI

پروفسور Martin Gill GSyl یک متخصص جرم شناسی است که 13 کتاب و بیش از 100 مقاله تخصصی در این زمینه نوشته و سردبیر مجله امنیت (Security) نیز می باشد. وی همچنین در زمینه پژوهشی ASIS بعنوان موسس مبتکر تحقیقات امنیتی به همکاری با ASIS پرداخته است.

گیل با چاپ دوم کتابش بنام "کتاب راهنمای امنیت" که در سال گذشته منتشر شده بود بشکلی چشمگیر مورد تحسین و تقدیر قرار گرفت.

رتبه 3 : دکتر Alison WakefieldAlison Wakefield

مدرس ارشد مدیریت ریسک امنیتی در دانشگاه پورتموث

دکتر الیسون در بخش مدیریت ریسک امنیتی دانشگاه پورتموث بعنوان مدیر گروه آکادمی مدیریت امنیتی و خطر BSc و با مقام دکترای تخصصی در مدیریت ریسک امنیتی مشغول به کار است.

وی همچنین بعنوان نایب رئیس و اصلی ترین عضو اتحادیه مشاغل امنیتی بریتانیا خدمات ارزنده ای ارائه می دهد.

از او کتب بسیاری درباره امنیت منتشر شده است که از آن جمله می توان به کتاب "پلیس شخصی فضای عمومی"(انتشارات Willan سال 2013) اشاره نمود که برنده جایزه ”کتاب جرم شناسی 2003 اتحادیه بریتانیا" شد.

رتبه 2 : Martin GrenMartin Gren

موسس شرکت Axis Communications

Martin Gren در سال 1984 شرکت اکسیز را تاسیس کرد و در سال 2013 بعنوان رتبه اول این لیست معرفی شد و تنها با یک رتبه فاصله در جدول قرار گرفته است. وی همیشه به دنبال نوآوری است و از غرور و خودشیفتگی می پرهیزد که این ویژگی باعث شد سازنده اولین دوربین مداربسته تحت شبکه دنیا در سال 1996 باشد. این ابداع در حالی رخ داد که شاید تعداد بسیار کمی از مردم از اینترنت استفاده می کردند که آنهم اغلب از روش Dial-Up بوده است.

البته شرکت Axis همچنان در مقام دوم بعد از شرکت Hikvision (بخاطر سهم بازار بالاتر هایک ویژن) در حال رقابت می باشد. شرکت Axis بعنوان پیشتاز مهاجرت از سیستمهای نظارت تصویری آنالوگ به تحت شبکه، این را پذیرفته است که به عنوان دومین تولیدکننده و تامین کننده تجهیزات انکدر ویدئویی می تواند به رقابت بپردازد.

در حالی که Ray Maurittson مدت طولانی است که بعنوان رئیس و مدیر عامل شرکت اکسیز فعالیت می نماید، Gren بعنوان عضو ارشد و رئیس هیئت مدیره هنوز هم همانند سه دهه پیش عامل انگیزشی رشد شرکت بحساب می آید.

بالاخره به رتبه اول IFSEC 2016 رسیدیم :

رتبه 1 : Joe Grillojoe grillo

مدیرعامل صنایع Vanderbilt

Joseph Grillo در امنیت الکترونیکی و صنایع تشخیصی با سابقه 30 ساله در رشد، جذب و بازسازی کسب و کارها، یک کهنه کار موفق بحساب می آید.

در سال 1993 به سمت مدیریت فروش منطقه ای شرکت HID منصوب شد. او در سال 1995 در خرید سهام و همکاری در مدیریت Hughes Aircraft/General Motors از طرف شرکت HID مشارکت داشت. از سال 1995 تا 2001 به مقام نایب رئیس بخش فروش و بازاریابی و سپس بعد از زمزمه هایی در نهایت به ریاست HID منصوب شد. با خلاقیت خودش و برگ برنده 15 میلیون دلاری شرکت HID که در آن زمان بعنوان یک شرکت تولیدی کارت و کارتخوان بحساب می آمد، تبدیل به رهبر مسلطی بر بازار منطقه ای 100 میلیون دلاری شد. این موفقیتهای او باعث شد شرکت Assa Abloy در سال 2001 بفروش برسد.

در Assa Abloy "جوزف" با دهها خرید حق سهام و مجوز شرکتهای دیگر که اغلب در اروپا رخ داده است سعی در شکلگیری بهتر کسب و کار خود داشت.

در سال 2005 به معاونت اجرایی شرکت بالادستAB Assa Abloy منصوب شد و با انتصاب به سمت ریاست بخش تکنولوژی جهانی (از جمله HIDAssa Abloy Hospitality و BAD به کارش ادامه داد. در این سمت او بخوبی بخش 700 میلیون دلاری شرکت را با 3000 نیروی کار در 29 کشور مدیریت نمود و به جذب امتیاز شرکتهای بیشتری پرداخت. "جوزف" در سال 2008 از شرکت Assa Abloy بازنشست شد.

در سال 2012 گریلو و همکار سابقش Will West شرکت ACRE را تاسیس کردند و از LLC (شرکت با مسئولیت محدود) بعنوان پلتفرم تحکیم در صنعت امنیت الکترونیکی استفاده کرده و بر روی صنعت کنترل دسترسی متمرکز شدند. در سال 2012 موفق شدند شرکت Schlage SMS Business را از Ingersoll Rand خریداری نمایند(شرکتی که امروز بنام صنایع Vanderbilt شناخته می شود). سپس با مشارکت شریک سومی بنام Steve Wagner(رئیس شرکت Mercury) موفق به کسب امتیاز شرکت Mercury Security در سال 2013 شدند.

در سال 2015 با خرید سهام شرکت Siemens Security Product توسط Joe بعنوان مدیر عامل ، گستره صنایع Vanderbilt را تکمیل نماید. دفاتر مرکزی جدید این شرکت در ویسبادن آلمان واقع شدند.

Joe از دانشگاه کانکتیکات با مدرک کارشناسی فارغ التحصیل شد. او در سمت رئیس و عضو هیئت مدیره انجمن صنعت امنیت (SIA) از سالهای 1998 تا 2007 مشغول ارائه خدمت بود.

  1. https://seo77.blogsky.com/
  2. https://seokar-ir5.blogsky.com/
  3. https://webdesigner-seo.blogsky.com/
  4. https://seo-websaz.blogsky.com/

بازدید : 61
شنبه 29 آبان 1400 زمان : 15:25

انتخاب دوربین مداربسته : هرآنچه در انتخاب دوربین مداربسته نیاز است بدانید!

مسائل سازگاری VMS

این بستگی به انتخاب VMS شما خواهد داشت و اینکه آیا شما VMS تهیه کرده اید یا هنوز تازه به فکر انتخاب VMS افتاده اید. اگر دستگاه VMS دارید باید ببینید چه محدودیتهایی برای انتخاب دوربین مداربسته بوجود خواهد آورد. اگر باید VMS انتخاب کنید باید به نسخه های (Version) سخت افزاری و نرم افزاری آنها دقت شود. تنظیمات و ویژگیهای ONVIF با پروفایل رسمی منطبق S احتمالا بازترین و وسیعترین پشتیبانیها را داراست. بیش از 4000 مدل دوربین مداربسته درحال حاضر این پروفایل را پشتیبانی می کنند و مدلهای قدیمیتر ممکن است سازگاری نداشته باشند.

خلاصه کل مطالب :

در این بخش هرچه درباره نیازها و گرینه های موجود در انتخاب دوربین مداربسته گفتیم بصورت خلاصه ارائه خواهیم کرد. توصیه می کنیم از این بخش بصورت نکاتی ماندگار چکلیستی برای خودتان کنار بگذارید تا موقع انتخاب، خرید و یا نصب دوربین مداربسته نکته ای را فراموش نکنید. البته میتوانید به چکلیست ir.cctvonline که پیشتر برایتان ارائه کردیم نیز نگاهی بیندازید.

  • فرم ظاهری : انتخاب بین دوربین مداربسته Box، دوربین مداربسته Bullet، دوربین مداربسته Cube، دوربین مداربسته Dome، دوربین مداربسته Mini Dome و یا دوربین مداربسته PTZ
  • نوع انتقال داده ها : انتخاب تکنولوژی IP(تحت شبکه)، HDTVI، HDCVI
  • میزان فشرده سازی : پیشفرض کارخانه، پیشرفته، بصورت Quantization (دسته ای) / DRF سطح 27 تا 30
  • رزولوشن : انتخابهای معمول شامل 720p، 1.3MP، 1080p، 2.1MP، 3MP، 5MP، 4K، 10MP. انتخاب رزولوشنهای بالاتر از 5 مگاپیکسل انتخاب برند و نوع دوربینهای مدار بسته مورد نظر شما را محدود می نماید. (نکته : این مورد میتواند در نظر گرفته نشود و بجای آن از PPF- پیکسل بر متر یا میزان میدان دید افقی استفاده شود). بجای دقت بر روی رزولوشن می توانید با انتخاب هدف اصلی در صحنه از PPF یا میدان دید افقی بصورت زیر استفاده کنید :
  • هدف اصلی صحنه : یک نقطه در صحنه را که فکوس اصلی یک دوربین مداربسته بر روی آن تمرکز دارد را انتخاب نمایید. برای آن هدف نامی تعریف نمایید (مثلا نمای در ورودی اول، جاییکه مهمتر است) و سپس برای دوربینهای مدار بسته بعدی نیز به همین ترتیب پیش بروید.
  • پیکسل بر متر (پیکسل بر فوت) : انتخاب میزان بین عدد 10 تا 100 – از میزان 10 برای مقاصد عمومی مثل مشاهده کلی خودروها و مردم در محیط بیرونی استفاد کنید. از میزان 50 PPF برای مشاهده مشخصات چهره یا پلاک خودروها بهره ببرید. برای مقادیر بالاتر PPF زمانی استفاده کنید که نیاز به نظارت دقیق تر یا با برد بیشتر احساس می شود و بخصوص هنگامیکه شرایط نوری متغیری در صحنه وجود دارد.
  • میدان دید افقی : انتخاب میزان شعاع افقی تصویری که باید یک دوربین مداربسته پوشش دهد و میتواند براساس PPF معین شود. در اینجا تعیین رزولوشن و عرض تصویر درکنار هم می تواند مهم باشد. برای دربهای دو لنگه مثل درهای اتاق عمل نیاز به میدان دیدی 2 متری و برای خیابانهای دوخطه به میدان دیدی 8 متری نیاز دارید.
  • فاصله از دوربین مداربسته : این فاصله می تواند بین 1.5 تا 15 متر باشد. بسته به مشخصات دوربین مداربسته و توصیه های سازنده دستگاه یا مشخصات لنز می توانید آنرا تعیین نمایید.
  • کار در نور کم : استفاده از فیلتر مکانیکی حذف نور یا فیلترهای رنگی می تواند کمک کننده باشد. در شرایط نوری ضعیف یا برای شب نیاز است از فیلترهای حذف مکانیکی استفاده نمایید.
  • تنظیمات میزان حداکثری Exposure(دریافت نور) : اغلب میزانی بین 1 ثانیه تا 10000/1 ثانیه در دسترس خواهد بود. برای کم کردن حرکات آهسته و کشدار اجسام متحرک در تصویر، می توانید از مقدار 30/1 ثانیه استفاده کنید. از این میزان تا 1ثانیه وقتی استفاده می شود که با هاله های داخل تصویر مشکلی نداشته باشید و میزان درخشش تصویر برای شما مهم باشد.
  • درخشش نور : می توانید برای مقابله با انعکاس نور یا نقاط پرنور تصویری از قابلیتهای Multi-Exposure(تنظیمات متغیر Exposure) یا WDR استفاده کنید. از WDR الکترونیکی یا دیجیتالی استفاده نکنید زیرا با اینکه بسیار رایج هستند اما تقریبا کاربردی ندارند و در انتخاب دوربین مدار بسته گزینه حساسی نیست.
  • FPS یا فریم بر ثانیه : میزان رایجی بین 1 تا 30 فریم در ثانیه که می تواند در مدلهایی تا 60 فریم در ثانیه افزایش یابد. توصیه می کنیم اگر احتیاجات و الزامات قانونی یا آیین نامه ای برای نصب در سازمان یا محل مورد نظر شما تعیین کننده عددی نشده است از میزان 5 تا 15 فریم بعنوان شاخص انتخاب دوربین مدار بسته استفاده کنید.
  • صدا : گزینه های قابل انتخاب شامل داشتن میکروفن، داشتن اسپیکر، داشتن ارسال تمام دوطرفه، ارسال نیمه دو طرفه و بدون قابلیت ضبط صدا خواهند بود. البته باید میزان سازگاری و پشتیبانی دستگاه VMS و قوانین را نیز در نظر داشته باشید.
  • تجهیز به نور IR : گزینه های در دسترس داشتن سیستم نور IR تعبیه شده در دوربین مداربسته و یا عدم وجود خواهد بود.
  • استاندارد استفاده از دوربین مداربسته در فضای آزاد : گزینه ها : IP65، IP66 و IP67. اگر حتما می خواهید دوربین مدار بسته برای محیط آزاد انتخاب نمایید این را در ذهن داشته باشید که هر چه عدد بعد IPبالاتر باشد بهتر است. مثلا IP65 و بالاتر.
  • محدود دمایی قابل تحمل دوربین مداربسته : باید میزان حداقلی(MIN) باید کمترین دمای ممکن و میزان حداکثر دمای قابل تحمل تا جایی که ممکن است بیشتر باشد و با محیط جغرافیایی شما همخونی داشته باشد.
  • مقاومت در برابر تخریب : داشتن استاندارد IK تعیین کننده میزان حفاظت در برابر خرابکاری خواهد بود که معمولا IK10 رایجترین و مقاومترین وضعیت را خواهد داشت.
  • کدک : فعلا رایجترین H.264 و MJPEG هستند که توصیه اکید H.264 خواهد بود.
  • جریانهای چندگانه : استفاده از جریان همزمان براساس میزان رزولوشن و نرخ فریم قابل ضبط در لحظه را باید توجه نمایید.
  • حالت جریانهای تصویری : بصورت پیوسته CBR و یا میزان بیتهای متغیر VBR.
  • حالات ضبط : انتخابهای رایج شامل ضبط مداوم و پیوسته، براساس تشخیص حرکت، Boost یا سریع.
  • حافظه ذخیره سازی داخلی : میزانهای حداقلی مقبول می توانند 32، 64 یا 128 گیگ در نظر گرفته شوند. قبل از انتخاب حتما بررسی نمایید که دستگاههای VMS شما آنها را پشتیبانی کنند. نوع سازگاری و پشتیبانی شرکت سازنده می توانند مهم باشند.
  • سازگاری VMS: توجه به برند VMS، قابلیتهای ONVIF یا PSIA. اگر دستگاه VMS شما در حال کار است باید لیست برندهای سازگار با برند دستگاهتان را پیدا کرده و از بین آن برندها دوربینهای مداربسته مورد نظر را انتخاب نمایید.
  • منبع تامین انرژی الکتریکی یا برق دستگاهها : انتخابهای موجود PoE، آداپتور دوربین مداربسته و یا ترکیبی از هردوست. البته حواستان باشد استفاده از آداپتور می تواند دست شما را در خرید بسیاری از دوربینهای مدار بسته تحت شبکه رایج ببندد(اغلب دوربینهای مدار بسته تحت شبکه تنها از PoE پشتیبانی می کنند.)
  • فکوس خودکار : فکوس معکوس خودکار، فکوس خودکار و هیچ کدام. توصیه می شود از دوربین مدار بسته ای استفاده نماید که هر دو نوع فکوس خودکار را داشته باشد اما این گزینه نیز انتخاب دوربین مدار بسته را بسیار محدود می نماید.
  • نوع Iris : گزینه های موجود Iris دستی، Iris خودکار و P-Iris خواهند بود. استفاده از این گرینه ها بر روی قیمت دوربین مداربسته مورد انتخاب تاثیر چندانی ندارد. گزینه ایده عال در بهترین حالت P-Iris خواهد بود اما مشکل اینجاست که از قابلیت P-Iris در محصولات شرکتهای کمی استفاده شده است.
  • نوع لنز : لنز با فاصله کانونی ثابت، لنز با فاصله کانونی متغیر یا لنز موتورایز (Motorized Lenz). مشخصات مهم شامل تعیین فاصله لنز در لنزهای ثابت و محدوه جابجایی در لنزهایی با فاصله کانونی متغیر خواهد بود. اگر میدان دید مشخصی ندارید و یا می خواهید بسته به شرایط تغییر کند باید از لنز متحرک با فاصله کانونی 4 تا 9 میلیمتر برای سوژه های نزدیک و از محدوده 10 تا 50 میلیمتر برای نواحی دورتر در صحنه بهره ببرید.

تنها گزینه باقی مانده برای سوژه های تصویری در فاصله دور، دوربین مدار بسته PTZ یا چرخشی خواهد بود :

  • زوم اپتیکال دوربین مدار بسته PTZ : طیف عددی بین 2X تا 40X قابل انتخاب خواهد بود. برای استفاده از دوربین مداربسته داخل مغازه، منزل یا محیطهای داخلی از محدوده 10X به بالا استفاده کنید و برای محیطهای خارجی و یا بزرگ بین دوربینهای مداربسته PTZ با زوم اپتیکال 25X و بالاتر دست به انتخاب بزنید. نکته مهم این است که محدوده 25X به بالا تنها در دوربینهای مدار بسته SD PTZ کاربرد داشته و موجود است.
  • محدوده چرخش افقی دوربین مدار بسته PTZ: این محدوده بین 30 تا 360 درجه قابل انتخاب است. حداقل باید در نظارت تصویری درلحظه و زنده یا استفاده امنیتی محیطهای مهم باید دوربین مداربسته PTZ با قابلیت چرخش افقی 360 درجه انتخاب و خرید نمایید.
  • محدوده چرخش عمودی دوربین مدار بسته PTZ : محدوده رایج بین 30 تا 220 درجه خواهد بود. حداقل میزان قابل توصیه ما در شرایط نظارت درلحظه و زنده یا استفاده امنیتی محیطهای مهم، قابلیت چرخش افقی 180 درجه خواهد بود.
  1. http://seoweb1.mahdiblog.com
  2. http://seowebmaster.blogtez.com
  3. http://seo-webdesign.avablog.ir/
  4. https://seowebmaster.blogsky.com/

بازدید : 136
شنبه 29 آبان 1400 زمان : 15:24

مشکلات دوربینهای مداربسته می تواند با ترفندهای بسیار ساده شناسایی و برطرف شوند. علی رغم انجام درست همه چیز در هنگام نصب دوربینهای مداربسته بازهم ممکن است اشکالاتی در استفاده یا راه اندازی دوربینهای مداربسته تحت شبکه شما را آزار دهد. تکنولوژی تصاویر ویدئویی تحت شبکه کمی کار را ساده کرده است اما هنوز با راه اندازی سریع و بدون دردسر Plug and Play فاصله بسیاری دارد. هر تکنسینی ممکن است برای حل مشکلات احتمالی در راه اندازی دوربینهای مداربسته تحت شبکه روشهای خودش را در ذهن داشته باشد.

  1. ریبوت یا راه اندازی مجدد نرم افزار دوربین مدار بسته
  2. استفاده از دستور Ping و پیداکردن دوربین مدار بسته در شبکه
  3. بررسی جدول ARP (پروتکل تحلیل آدرس)
  4. بررسی تداخل آدرسهای IP
  5. بررسی اتصالات و برق دوربین مدار بسته
  6. بررسی کابل کشی
  7. بررسی پسورد دوربین مدار بسته
  8. بروزرسانی نرم افزار فرم ور
  9. درخواست کمک از شرکت سازنده دوربین مداربسته(یا از طریق جستجوی اینترنتی)
  10. ریست دوربین مدار بسته و برگرداندن تنظیمات دوربین مدار بسته به حالت پیش فرض(کارخانه)

این نکته را پیش از خواندن توضیحات هر مرحله در ذهن داشته باشید که این مراحل بیشتر بر اساس ترتیبشان لیست شده اند اما می توانند در برخی موارد اولیت یکسانی داشته باشند.

  1. ریبوت دوربین مداربسته : بعضی افراد این گزینه را کلید طلایی رفع بسیاری از مشکلات IT می دانند که ابتدا دستگاه را قبل از راه اندازی اصلی و استفاده ریبوت نمایید. قطعا راه اندازی مجدد دوربین مداربسته می تواند باعث پاک شدن حافظه کش (Flush)، کالیبره شدن تنظیمات و بررسی مجدد اتصالات شود. این مرحله کمترین هزینه و سختی را خواهد داشت و باید تنها کابل برق دوربین مداربسته را جدا کرده و 10 تا 15 ثانیه صبر نمایید و سپس دوباره اتصال را برقرار نمایید.
  1. استفاده از دستور Ping و شناسایی دوربین مدار بسته : با تایپ کردن “cmd” در پنجره جستجوی Start ویندوز می توانید وارد صفحه دستورات DOS ویندوز شوید و از فرمان “ping” برای بررسی اتصال دوربین مدار بسته استفاده نمایید. برای مثال اگر آدرس دوربین مداربسته شما 192.168.2.150 باشد، با تایپ و اجرای فرمان در پنجره cmd بصورت "ping 192.168.2.150 -t" می توانید ببینید که آیا اتصال شبکه با دوربین مداربسته برقرار است یا خیر. اگر با پاسخ "Destination Host Unreachable" به معنای در دسترس نبودن دستگاه هدف یا پاسخ "Request Timed Out" روبرو شدید نشان می دهد که دوربین مداربسته به شبکه متصل نیست. دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد که مهمترین و اصلی ترین آنها قرار داشتن دوربین مداربسته و کامپیوتر بر روی شبکه ها یا زیرشبکه های متفاوت است. اگر شما پاسخ درستی مبنی بر اتصال دوربین مدار بسته بر روی شبکه داشتید، از یک مرورگر وب یا ابزار خود شرکت سازنده برای برقراری ارتباط با دوربین مدار بسته استفاده نمایید.
Ping دوربین مدار بسته

  1. بررسی جدول ARP (پروتکل تحلیل آدرس) براساس آدرسهای IP یا MAC : داشتن آدرس MAC برای بدست آوردن و ثبت آدرس IP دوربین مدار بسته حیاتی خواهد بود. این عدد معمولا بر روی یکی از بخشهای مهم دوربین مداربسته و یا بر روی بدنه اش ثبت شده است. خیلی خوب خواهد بود که لیستی از این آدرسهای MAC به همراه آدرسهای IP برای مقاصد اشکال یابی و رفع مشکلات آینده تهیه نمایید. همانند گزینه قبلی وارد صفحه دستورات DOS ویندوز شوید و از دستور ARP برای دیدن آدرسهای IP و MAC دستگاههای متصل به شبکه استفاده نمایید. براحتی با تایپ و اجرای دستور “arp -a” در صفحه Command Prompt یا همان صفحه دستوری DOS داخل ویندوز قابل اجراست. شما می توانید آدرس IP دوربین مداربسته را براحتی بوسیله دانستن آدرس MAC یا بلعکس بدست آورید.
دستور ARP برای دوربین مداربسته

  1. بررسی تداخل آدرسهای IP : حواستان باشد که بر روی دو دستگاه از یک آدرس IP یکسان استفاده نکرده باشید، زیرا با این کار براحتی دسترسی هر دو دستگاه به شبکه را با فرمان داخلی "cancelling out" ناخودآگاه قطع کرده اید. معمولا اشتباهی مثل یکسان تایپ شدن سهوی آدرس دوربینهای مداربسته یا gateway و یا Subnet بسیار رایج است که می تواند باعث بهم ریختگی کلی شبکه شود. دستور ARP که در راه حل سوم عنوان شد می تواند در اینجا هم بسیار کمک کننده باشد.

  1. بررسی اتصالات و برق دوربین مدار بسته : در صورت امکان برای اطمینان از روشن بودن دوربینهای مداربسته به آنها نگاهی بیندازید. بیشتر دوربینهای مدار بسته یک ال ای دی نمایش دهنده وضعیت کارکرد دارند که روشن بودن دوربین مداربسته یا انتقال اطلاعات بر روی شبکه را نشان می دهد. بسیاری از مواقع این ال ای دی در داخل بدنه دوربینها تعبیه شده است. اگر دوربین مداربسته شما بوسیله آداپتور تغذیه می شود، در صورتی که LED روی دوربین روشن نبود نگاهی به آداپتور بیندازید. اگر دوربین مداربسته شما با PoE تغذیه می شود بررسی کنید که اتصال با سوئیچ PoE یا midspan برقرار باشد. بررسی نمایید که آیا دوربین مداربسته میزان وات مورد نیازش را از طریق منبع PoE تهیه می نماید یا خیر؟ زیرا معمولا دوربین مداربسته PTZ یا دوربینهای مدار بسته بیرونی با دستگاه کنترل دما، نیاز به High-PoE یا PoE+ با میزان 30 یا 60 وات خواهند داشت که بیشتر از توان سوئیچهای PoE عادی 15 واتی خواهد بود(نیاز به midspan با توان بیشتر). معمولا بعضی از دوربینهای مدار بسته که نیاز به توانی بیشتر از 15 وات داشته باشند، روشن می شوند و بالا می آیند ولی هیچ جابجایی تصویر یا پاسخی به دستورات PTZ نخواهند داد.

  1. بررسی کابل کشی : اگر چراغ ال ای دی اتصالات دوربین مداربسته(Link) چشمک نمی زند باید به بررسی کابلها بپردازید زیرا که یکی از اشکالات رایج حول مسائل کابل کشی می چرخد. بررسی کنید که کابلهای داده گره خوردگی، ساییدگی، کشیدگی یا اتصالات انتهایی خرابی نداشته باشند. اتصالات کابلها و پچ پنل بوسیله دست و بسرعت درست شده اند و می توانند مشکل داشته باشند و یا در جای خود محکم نشده باشند که می تواند اتصالات را با مشکل روبرو کنند. بعضی مواقع کابل پاور متصل به دوربین مداربسته می تواند آنرا روشن کند اما ممکن است سیمهای انتقال داده دچار تداخل شده باشند یا اصلا اتصالشان با شبکه داده ها بر قرار نباشد. برای بررسی ارتباط سخت افزاری براحتی با استفاده از یک تستر کابل می توانید کابل کشی را بررسی نمایید یا از یک کابل شبکه خوب برای تست دوربین مداربسته استفاده نمایید. اگر از پچ پنل استفاده می کنید بهتر است کابل پچ پنل را که معمولا نادیده گرفته می شود بررسی نمایید.
کابل شبکه دوربین مداربسته

  1. بررسی پسورد دوربین مدار بسته : در صورتی که بتوانید دوربین مدار بسته را با دستور Ping ببینید ولی دوربین با دستگاه VMS یا از طریق جستجوگر وب یا ابزارهای دیگر قابل دیدن نباشد ممکن است علت استفاده از پسورد غلط یا در کل رمز عبور نادرست(VMS) باشد. اگر پسورد پیش فرض جواب نداد احتمالا توسط کسی تغییر کرده باشد و باید پسورد جدید را بیابید. شرکتهای تولیدکننده دوربین مداربسته جدیدا بر روی تغییر پسورد توسط کاربران در ابتدای استفاده تاکید بسیاری دارند. با این کار امنیت افزایش می یابد اما مشکلات اشکال یابی بعدی ممکن است شما را با ندانستن پسورد جدید اذیت کنند. اگر شک دارید که پسورد صحیح را فراموش کرده باشید همانند روش 10 دوربین را به حالت تنظیمات پیشفرض کارخانه بر گردانید یا بروش 9 با شرکت تولیدکننده تماسی برقرار نمایید.
پسورد دوربین مداربسته

  1. بروزرسانی نرم افزار فرم ور(Firmware) : اگر میبینید که دوربین مداربسته روشن است و بصورت آنلاین و زنده می توانید از طریق صفحه وب آنرا مشاهده نمایید ولی با دستگاههای دیگر به مشکل خورده اید (مثلا با VMS قادر به برقراری ارتباط نیستید)، بروز بودن نرم افزار فرم ور دوربین مداربسته را بررسی نمایید. اگر بروز نبود باید نرم افزار فرم ور را بروز نمایید. اینکار در موارد زیادی مشکلات را حل می نماید ولی مواردی هم هست که باعث ایجاد مشکل می شود و باید مراقب باشید.

  1. قهرمان بازی در نیاورید با شرکت سازنده یا نمایندگی تماس بگیرید : اگر مراحل بالا را امتحان کرده اید اما هنوز نمی توانید با دوربین مداربسته ارتباط برقرار نمایید بهتر است بر روی سایت سازنده دوربین مداربسته مدل دقیق آن را بیابید و از آنها کمک بخواهید. اگر دیدید کمکی به شما نمی شود به بخش خدمات پشتیبانی تماس بگیرید. شاید از طریق ریموت بتوانند با برقراری ارتباط از طریق اینترنت با شما مشکل را برطرف کنند. نگران نباشید معمولا تکنسینهای شرکتهای پشتیبان، از پروسه RMA استفاده می کنند و در صورت وجود مشکل غیر قابل حل یا احتیاج به تعمیر و جایگزینی، در پروسه گارانتی (شرکت معتبر!) براحتی مشکل شما حل خواهد شد.

  1. ریست دوربین مدار بسته و برگرداندن تنظیمات دوربین مدار بسته به حالت پیش فرض(کارخانه) : بعضی از کاربران این حرکت را سخت ترین مرحله می دانند. بر عکس نکته اول که دوربین مداربسته را مجددا راه اندازی می کردید(ریستارت)، برگرداندن دوربین مداربسته به حالت پیش فرض کارخانه (Factory Defaulting) تمام تنظیمات و تغییراتی را که انجام داده اید به حالت پیش فرض اولیه دوربین مدار بسته براساس تنظیمات کارخانه برخواهد گرداند. اکثر دوربینهای مدار بسته تحت شبکه بر روی بدنه یا بورد دارای یک سوراخ ریز هستند که در زیر آن دکمه برگشت دستگاه به حالت Factory Defaulting قرار گرفته است(دقت کنید که گفتیم اکثر دوربینهای مداربسته و نه همه آنها). متاسفانه سیستم عاملهای دوربینهای مداربسته بعضی مواقع می توانند با خطا در تنظیمات یا مشکل در کارکرد روبرو شوند و دوربین از دسترس شما خارج شود. با تغییر تنظیمات دوربین به حالت کارخانه، دوربین به حالت ثابت و پایدار اولیه برخواهد گشت ولی با اینکار تمام تنظیمات و تاریخچه کارها بر روی دوربین مداربسته حذف خواهد شد(تاریخچه و History مهمی که بعدها می توانست در اشکال یابی کمک کننده باشد).
دکمه ریست دوربین مداربسته

دقت به نکته ای درمورد دوربین مداربسته آنالوگ HD

اگر مداوم دچار مشکل می شوید و یا از آن دسته کاربرانی هستید که می خواهید تنظیمات ساده تری را تجربه نمایید از تکنولوژی آنالوگ HD استفاده نمایید. در استاندارد آنالوگ HD، مثل تکنولوژیهای آنالوگ قدیمی NTSC/PAL، دوربینهای مداربسته به پیچیدگی کامپیوتر نیستند و براحتی با برقراری اتصال فیزیکی با یک رکوردر بدون نیاز به پسورد، فرم ور، آدرس IP یا سازگاری نرم افزاری، قابل استفاده خواهند بود. البته دوربینهای مداربسته تحت شبکه رزولوشن بیشتر، قابلیتهای پیشرفته تر و بهتر و پشتیبانی وسیعتری دارند؛ ضمن اینکه دوربین مداربسته آنالوگ HD محدودیتهای مختص به خودش را در برابر دوربینهای مداربسته تحت شبکه خواهد داشت. اما برخی کاربران، مخصوصا کسانی که بیشتر طرفدار سادگی سیستمها و نیاز کمتر به نیروی آموزش دیده IT و هزینه کمتری هستند، دوربینهای مدار بسته آنالوگ HD را انتخاب می کنند.

پکیج دوربین مداربسته دوربین مداربسته نصب دوربین مداربسته نمایندگی هایک ویژن

توافق دو شرکت Axis و Canon بر سر بازاریابی و فروش محصولاتشان

شرکت Axis و Canon نحوه بازاریابی و فروش جهانی دوربینهای مداربسته تحت شبکه خودشان را تغییر دادند.

شرکت اکسیز و شرکت کانن از انعقاد موافقتنامه ای خبر دادند که بموجب آن هر دو شرکت نوع فروش و فعالیت بازاریابی خودشان را در مناطق اصلی بازار بین المللی تغییر می دهند. در اروپا، خاورمیانه و آفریقا (EMEA) و آمریکای شمالی، شرکت Axis در قبال بخش بازاریابی و فروش تمام محصولات ویدئویی تحت شبکه Canon پاسخگوی خدمات خواهد بود.

برای بخش EMEA از اول ماه آینده میلادی(سپتامبر) و در آمریکای شمالی از اول ماه جاری این شرایط به حالت اجرایی در خواهد آمد.

به گفته Ray Mauritsson رئیس شرکت Axis :

بازار سیستمهای نظارت تصویری تحت شبکه درحال نمایش پتانسیلهای فراوانی است. شرکت اکسیز در موقعیت خوبی قراردارد و خرید و فروش محصولات ویدئویی تحت شبکه Canon را نیز در مجموعه گسترده ای از محصولات خودش را بعنوان خدماتی نوین در EMEA و آمریکای شمالی ارائه خواهد داد. این تغییرات نشان از تعهد بالای کانن برای ثبت حضوری طولانی مدت در بازار Axis خواهد بود.

زمانی که در سال 2015 شرکت Axis تبدیل به بخشی از گروه کاری شرکت Canon شد، هر دو شرکت ویژگیهای تاثیر گذار بسیاری برای بالابردن خدمات، راهکارها و محصولات تحت شبکه ویدئویی داشتند. این چارچوب جدید بازاریابی و فروش، می تواند عامل موثری برای افزایش هماهنگی و هم افزایی ترکیب اکسیز – کانن باشد.

شرکت کانن در بازار ژاپنی می تواند فروش محصولات ویدئویی تحت شبکه خود را ادامه دهد و علاوه بر آن بعنوان شریکی برای شرکت Axis می تواند محصولات شرکت Axis را نیز به فروش برساند. این می تواند یک شریک تجاری دیگر جدا از شرکای حاضر شرکت Axis به حساب آید. در بقیه مناطق آسیا اقیانوسیه، برای مدیریت محصولات و راهکارهای ویدئویی تحت شبکه شرکت Canon گزینه های دیگری نیز وجود خواهند داشت که هنوز در دست بررسی است.

در چارچوب جدید تعیین شده، شرکای شرکت کانن و مشتریان نیز می توانند از بازاریابی، تخصص فنی و فروش Axis بهره ببرند و علاوه بر آن به طیف وسیعتری از محصولات و راهکارهای شرکت پیشرو در بازار تجهیزات ویدئویی تحت شبکه دسترسی داشته باشند.

بازدید : 95
شنبه 29 آبان 1400 زمان : 15:22

شرکت SA Automasjon که در کار نصب و ارائه یکی از پروژه های نظارتی خود در نروژ دچار مشکل شده بود، درخواست سیستم نظارت تصویری ویژه ای داشت که بتواند محوطه شخصی وسیعی را با دو درگاه ورودی و فاصله زیاد از هم زیر نظر بگیرد. هر ورود و خروج مشکوکی باید زیر نظر گرفته می شد و در هر زمان و هر مکانی از این محوطه حفاظت به عمل می آمد. شرکت بریکام راهکاری با عنوان BrickOne ارائه داد که بتوان بوسیله دوربینهای مداربسته بولت مجهز به آنتن Wifi با مودمهای Access Point شبکه ای تشکیل دهد تا همه تجهیزات نظارت تصویری از جمله رکوردها بتوانند در بستر آن ارتباط برقرار نمایند.

راهکار دوربینهای مداربسته Brickcom

بزرگترین چالش در این سیستمهای نظارت تصویری فاصله زیاد بین درگاهها و محلهای مورد نظر برای نظارت است. مسیرهایی که شاید تا 800 متر طول داشتند و با یکدیگر فاصله زیادی داشتند. ضمن اینکه عوارض زمین و محدودیتهایی مثل وجود درختان نیز در بین راه وجود داشت. دوربینهای مداربسته بولت Wifi این شرکت با نام WOB-100Ap در پروژه بالا بکار گرفته شدند. این دوربینها قادر هستند از طریق کانال Wi-Fi دوبانده با Access Point های ساخته این شرکت و همینطور دستگاههای رکوردر تحت شبکه حتی در محیطهای جنگلی بدون ایجاد مشکل توسط درختان کار کنند. این دوربینها نیز از استاندارد IP67 برخوردارند و با تجهیز به نور IR قابلیت مناسبی خواهند داشت. در نروژ بدلیل رطوبت بالای هوا داشتن استاندارد IP بیشتر مورد توجه پیمانکاران قرار گرفته است. ضمن اینکه در این تجهیزات از سیستم تهویه (گرمایشی-سرمایشی) مناسبی استفاده شده است و می تواند در محدوده دمایی -40 تا 60 درجه کارکنند.

سیستمهای ضبط ویدئویی تحت شبکه در این راهکار بصورت ریموت قابل مانیتور کردن و پخش و ضبط تصاویر خواهند بود.

می توانید لیست تجهیزات بکار رفته در این سیستم را مشاهده نمایید:

مزایای استفاده از تکنولوژی ccHDtv

لازم به ذکر نیست که امنیت هر روز، بیشتر و بیشتر با پلتفرم تحت پروتکل اینترنت (IP) در هم آمیخته می شود. بسیاری از کاربران که از بستر کابلهای کواکسیال و فضای دوربینهای مداربسته آنالوگ استفاده می کردند در مقابل مهاجرت کامل بسمت سیستمهای تحت شبکه مقاومت می کنند. علت اصلی شاید هزینه بالاتر و تنظیمات سخت تر سیستمهای مبتنی بر پلتفرم شبکه باشد. در مقاله پیشین بیشتر بر روی تکنولوژی ccHDtv توضیحاتی دادیم و در این مقاله بیشتر کاربردهای آن پرداخته شده است.

ccHDtv سیگنالهای ویدئویی دیجیتال را روی بستری از کابلهای کواکسیال منتقل خواهد کرد. با این کار نیاز به مهاجرت از سیستمهایی با زیرساخت کواکسیال به سمت سیستمهای تحت شبکه به صرفه تر خواهد شد و نیاز به زمان کوتاهتر و هزینه کمتری برای انجام تغییرات وجود خواهد داشت. با تکنولوژی ccHDtv کافی است کاربران دستگاههای متصل به شبکه کواکسیال را تغییر دهند و کابلهای کواکسیال کاملا نقش بستر انتقال را خواهند داشت.

البته مزایای تغییر سیستمها به فرم ccHDtv فراتر از این حرفهاست. در مقایسه با سیستمهای IP که محدودیت ارسال تا 100 متر در طول کابل داشتند، در سیستمهای ccHDtv فاصله انتقال بسیار بیشتر است.

به گفته Morgan Lan مدیر عامل شرکت Fuho که مصولاتشان را بر مبنای این تکنولوژی طراحی کرده اند:

بدون استفاده از تقویت کننده های سیگنال، تصاویر ویدئویی HD می توانند تا 800 متر مسافت را در طول کابل بدون افت کیفیت طی کنند.

مزیت دیگر این است که در سیستم ccHDtv یک کابل کواکسیال میتواند 16 دوربین مداربسته را پشتیبانی نماید بشکلی که در هر کانال پهنای باندی بالغ بر 31.6 مگابیت در ثانیه داشته باشید.

تکنولوژی ccHDtv دوربین مداربسته

این میزان پهنای باند برای انتقال سیگنالهای HD تمام دوربینهای مداربسته کفایت می کند.

در طول نمایشگاهی در تایپه، شرکت Fuho شکلهای مختلف راهکار ccHDtv را که شامل دوربینهای مداربسته 4K می شدند، به نمایش گذاشت. بگفته Lan این تکنولوژی بدلیل قابلیت انتقال سیگنالها در مسافت بالا در طول کابل کواکسیال ، می تواند گزینه ایده آلی برای سایتهای بزرگ باشد.

زمینهای گلف و پایگاههای نظامی نمونه های خوبی از مکانهایی هستند که تکنولوژی ccHDtv می تواند گزینه بسیار مناسبی برای آنها باشد.

محصولات مبتنی بر تکنولوژی ccHDtv در شرکت Fuho می توانند در جایگاههای متفاوتی مورد استفاده قرار گیرند.

همچنین این سیستم می تواند همانند دوربینهای مداربسته تحت شبکه در اتاق مدیران و هیئتهای اجرایی و انجمنها بصورت پنل نظارتی مدیران مورد استفاده قرار گیرند.

راهکارهای Onborad(یکپارچه بر روی دستگاه) شامل یک دوربین مداربسته با قابلیت انتقال تصاویر به مرکز ارتباطی از طریق تکنولوژی 3G یا 4G خواهد بود. تصاویر ویدئویی می توانند از این طریق ذخیره یا تحلیل شوند. این یک راهکار ایده آل برای مدیران و مسئولین ناوگانهاست که نیاز به بررسی و نظارت رانندگان دارند.

این در حالی است که دوربینهای مداربسته تحت شبکه با مدلهای 2K و 4K به بازار آمده اند و همگی از قابلیت تحلیلگر ویدئویی داخلی برخوردارند.

تحلیلگر ویدئویی می تواند برای مثال تشخیص دهد که جسمی که قرار نبوده حرکت نماید جابجا شده است یا مثلا که جسمی که زمانی در جایی قرار داشته، به یکباره غیب شده است(دزدی) . این قابلیت هم می تواند بخوبی در مدارس و کارخانه ها مورد استفاده قرار گیرد.

بازدید : 70
دوشنبه 24 آبان 1400 زمان : 11:38

راه اندازی شبکه بی سیم دوربین مداربسته : انتقال بی سیم تصاویر دوربین مداربسته

استفاده از آنتن داخلی امواج رادیویی (وایرلس) در دوربینهای مداربسته تحت شبکه بسیار رایج شده است و دوربینهای مداربسته مجهز به این آنتن ها از برد کوتاهی پشتیبانی می کنند و بیشتر برای استفاده عادی کاربران کارایی دارند. در موقعیتهای خاص و نیاز حرفه ای بحث فرق می کند.

تقریبا کمتر از 2 درصد دوربینهای مداربسته از شبکه بی سیم داخلی بهره می برند که نزدیک به 90 درصد از این دوربینهای مداربسته، دوربینهای مداربسته Cube(مکعبی) هستند.

در مواردی که نیاز به راهکاری حرفه ای احساس شود استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه متصل به یک دستگاه انتقال رادیویی/وایرلس تقریبا ضروری است. بدین صورت که دستگاه فرستنده/گیرنده بصورت پل رابطی بین دوربین مداربسته و آنتن خارجی و مستقل قرار خواهد داشت.

آنتن های Directional یا Omnidirectional (با قابلیت ارسال امواج در یک مسیر یا بصورت نقطه ای و گسترده)

در مورد دو نوع اصلی از آنتن های خارجی (مستقل در فضای آزاد) که در شبکه های وایرلس بکار می روند در ادامه توضیحات مختصری خواهیم داد :

Omnidirectional

آنتن های Omnidirectional یا نقطه ای با قابلیت ارسال همه جهته از انواعی است که تقریبا اکثر کاربران با آنها آشنایی دارند. دقیقا این آنتن ها را بر روی اکثر روترهای وایرلس دیده اید و در تصویر زیر برنگ مشکی رنگ و کمی پلاستیکی می بینید. مدلهای مورد استفاده در فضای آزاد دقیقا همین شمایل را دارند اما ممکن است بسته به حجم ارسال و دریافت طول بیشتری داشته باشند(1 تا 1.5 متر).

آنتن ارتباط رادیویی شبکه 1

Directional

این آنتن ها با توجه به نامشان قادرند امواج را در یک مسیر مشخص ارسال نمایند. این آنتن های ارتباط بی سیم می توانند با توجه به طول موج ارسالی شکلهای متنوعی داشته باشند. بعضی از این آنتن ها دارای زاویه پوشش 15 درجه افقی و یا کمتر هستند، درحالی که بعضی از آنها می توانند تا 100 درجه یا بیشتر نیز تحت پوشش قرار دهند. البته باید توجه کنید که نوع آنتن (Yagi، Sector، Patch، Parabolic و ..) بتنهایی بر روی موج ارسالی اثرگذار و محدود کننده نخواهد بود. بلکه عوامل مهم و متنوع دیگری نیز موثر خواهند بود.

آنتن ارتباط رادیویی شبکه

عملکرد

انتخاب آنتن مناسب باید براساس عوامل بسیاری صورت بپذیرد اما با دقت به نکات کلیدی زیر می توان انتخاب متعادلی داشت:

  • آنتن های Omnidirectional نصب بسیار ساده ای دارند و تقریبا می شود گفت تنظیمات خاصی ندارد اما برای ارسال با برد کوتاه مناسب هستند. باید در مواقعی بکار گرفته شوند که مثلا نیاز به اتصال چندین دوربین مداربسته به یک نقطه مرکزی وجود داشته باشد.
  • آنتن های Directional از نوع Patch و Sector بدلیل ارسال امواج با طول موج پایینتر دارای کارایی مناسبی در ارسال امواج به فواصل طولانی هستند. این آنتن ها در هر دو حالت داخلی و خارجی قابل استفاده اند که در فضای آزاد هم قادرند به عنوان آنتن مشترک برای ارسال امواج متنوع استفاده شود. ممکن است نیاز باشد برای داشتن امواج مشترک و پیچیده قویتر و بهینه تر بسیار دقیق نصب شوند که ممکن است با کمی تغییر مسیر وزش باد یا نوسانات و لرزشهای محیطی با چالش روبرو شود.
  • آنتن های پیشرفته تر Directional مثل مدل Parabolic پرقدرت ترین سیگنالها را ایجاد می کنند اما بدلیل طول موج بسیار کوتاه تولیدی برای هدف گیری با سختی روبرو می شوید. معمولا برای نصب این آنتن ها به نیروی متخصصی نیاز خواهد بود. این آنتن ها اغلب با استفاده از دستگاههای هدف یابی لیزری و سنجش قدرت سیگنال و دیگر تجهیزات پیچیده نصب می شوند و معمولا بدلیل ارتعاشات و لرزشهای محیطی بیشتر از دیگر انواع آنتن ها دچار مشکل می شوند.

قدرت امواج و گیرایی

دریافت امواج بسیار مهم است زیرا همه چیز به این موضوع بر می گردد و سیگنال هر چه مسیر بیشتری را بتواند طی نماید با موانع بیشتری دست و پنجه نرم می کند و امکان رسیدن به مقصد کمتر خواهد شد. آنتن های Omnidirectional معمولا قدرت کمی در حد 3dB دارند در حالی که آنتن های Direcrional می توانند 24dB یا بیشتر خروجی داشته باشند.

برد امواج در فضای آزاد(میرایی امواج)

پارامترهای مهمی که برد ممکن یک موج را تعیین می کنند :

  • فرکانس مورد استفاده : هرچه فرکانس بالاتر(طول موج بالا) باشد مسیر کوتاه تری را طی خواهد نمود. برای مثال موج 5.8Ghz در شرایط ثابت برد کمتری نسبت به موج 2.4Ghz خواهد داشت.
  • گیرایی (Gain) یا قدرت دریافت و ارسال آنتن مورد استفاده : هر چه این قابلیت بیشتر باشد امواج قادرند مسافت بیشتری را طی کنند. مثلا از آنتنی با 24dB قدرت بجای مدل 12dB برای فواصل بیشتر استفاده شود.
  • میزان حساسیت مورد نیاز رسیور : هرچه این میزان بیشتر باشد برای بدست آوردن امواج مشکلی نیست اما معمولا پهنای باند کمتری در دسترس خواهد بود.
  • توان انتقال امواج رادیویی: اکثر سیستمهای نظارت تصویری وایرلس از امواج معین و استانداردی استفاده می کنند که سقف و میزان توان خروجی مشخصی دارند و میزان محدودیت در فواصل ارسال مشخص خواهد بود. مثلا بر خلاف آنچه در مراکز ارسال تصاویر تلویزیونی با افزایش توان خروجی امواج در فرکانسهای پایین رخ می دهد.

بدلیل محاسبات پیچیده ای که در مورد آخر با آن روبرو هستید اغلب کاربران از یک نرم افزار محاسب استفاده می کنند که در آن فاصله، فرکاس و نوع آنتن و کابل و حساسیت رسیور قابل تغییر بوده و خروجی مورد نظر را دریافت می کنند. برای نمونه در تصویر زیر خروجی عدد 5.8GHz می باشد.

تعیین پارامتر امواج رادیویی

قیمت دوربین مداربسته داهوا دوربین مدار بسته هایک ویژن نصب دوربین مداربسته

بازدید : 62
دوشنبه 24 آبان 1400 زمان : 11:38

انتخاب دوربین مداربسته : هرآنچه در انتخاب دوربین مداربسته نیاز است بدانید!

در ادامه بحث مقاله هفته گذشته که در مورد انتخاب دوربین مداربسته PTZ توضیحاتی دادیم این هفته به همتای دیگر این دوربینها می پردازیم و پس از آن درانتها درمورد کدکها توضیحاتی خواهیم داد.

دوربین مداربسته پانورامیک

محبوبیت دوربینهای مداربسته پانورامیک بعنوان جایگزینهایی برای دوربینهای مداربسته PTZ ویا چندین دوربین مداربسته ثابت روز به روز در حال افزایش است. در مقالات دیگری در مورد چالشهای پیش روی دوربین مداربسته پانورامیک گفتیم و همینطور بطور اجمالی به بررسی دوربینهای مداربسته پانورامیک پرداختیم اما در این بخش بیشتر با جزئیات استفاده از آنها روبرو هستیم. دوربینهای مداربسته پانورامیک در دو دسته قرار می گیرند: دارای یک لنز چشم ماهی (Fisheye) یا چند سنسوره.

دوربینهای مداربسته پانورامیک تک سنسوره از لنزی با زاویه بازتر بر روی سنسور تصویربرداری برای پوشش میدان دیدی 180 یا 260 درجه استفاده می کنند. بخاطر این میدان دید گسترده میزان چگالی پیکسلها بشدت در مقایسه با دوربین مداربسته PTZ و دوربینهای ثابت با میدان دید باریکتر، کاهش می یابد. دوربینهای مداربسته پانورامیک همچنین نیاز به سازگاری ویژه ای با دستگاهها و نرم افزارهای VMS دارند تا تصاویر خروجی دوربین Fisheye را تبدیل به تصاویر مسطح منقطع نماید.

دوربین مداربسته چشم ماهی هایک ویژن

دوربینهای مداربسته پانورامیک چند سنسوره از سنسورهای تصویربرداری متعددی برای پوشش میدان دید استفاده می نماید که در نتیجه آن چگالی پیکسل تصویر افزایش می یابد. ضمن اینکه هر سنسور بخش کمتری(45 تا 90 درجه) از تصویر را نسبت به دوربین مداربسته Fisheye(180 یا 360 درجه) زیر نظر خواهد داشت.

دوربین مداربسته چندسنسوره پانورامیک

دوربینهای مداربسته چند سنسوره کمی در بازار برای انتخاب در دسترس است اما شرکتهای زیادی در حال روی آوردن به این مدل محصولات هستند.

تصویر دوربین مداربسته پانورامیک

منبع تغذیه

دو گزینه اصلی برای تامین انرژی الکتریکی در دوربینهای مداربسته تحت شبکه یکی PoE و دیگری منابع تغذیه ولتاژ پایین یا اصطلاحا آداپتورها هستند. عموما PoE برای دوربینهای مداربسته تحت شبکه اولویت اول انتخاب خواهد بود. بهرحال در بعضی موارد نیاز یا ترجیح به استفاده از آداپتورهای ولتاژ پایین بیشتر حس می شود.

دوربینهای مداربسته قدیمی تر، که ارزانتر هم بودند تنها از آداپتورهای ولتاژ پایین استفاده می کردند. برخلاف گذشته امروزه دوربینهای مداربسته جدید و غیر گرانقیمت تنها از PoE استفاده می کنند. این موضوع ممکن است عجیب باشد اما در سالهای اخیر موضع قدیمی کاملا تغییر کرده است.

PoE با توان بیشتر که بعنوان PoE+ شناخته می شود بیشتر برای دوربینهای مداربسته تحت شبکه با میزان مصرف انرژی بالا بکار می رود که معمولا در دسته دوربینهای مداربسته PTZ قرار می گیرند.اگر در فکر انتخاب یک دوربین مداربستهPTZ هستید با داشتن امکانPoE+ طیف انتخاب وسیعتری خواهید داشت. در مقاله اختصاصی دیگری در مورد PoE بیشتر بخوانید.

ویژگیهای نرم افزاری

در این قسمت به بررسی ویژگیهای نرم افزاری کدکها (CODEC) شامل فریم بر ثانیه، جریان چندگانه، CBR/VBR/MBR و همینطور پشتیبانی از صدا و ضبط بر روی حافظه و ... می پردازیم. وقتی به آمار استفاده از کدکها در سال 2015-2016 نگاهی می اندازیم بهتر می شود فهمید که این بخش درحال طی نمودن دوران بلوغ و افزایش محبوبیت است.

مقایسه کدک دوربین مداربسته

کدکها :

انتخاب کدک یک دوربین مداربسته تحت شبکه یکی از ساده ترین انتخابها خواهد بود. در سال 2015 کدک H.264 بعنوان کدک استاندارد ویدئویی در سیستمهای نظارت تصویری شناخته شد که با توجه به توسعه روز افزون بجای کدکهای MJPEG یا کدکهای پیشین مورد استفاده قرار گرفت.

برای انتخاب یک دوربین مداربسته یا بهتر بگوییم سیستم نظارت تصویری باید بدقت درک کنید که آیا تنها به کدک H.264 نیاز دارید یا باید امکان استفاده از دیگر کدکها هم در آن سیستم وجود داشته باشد؟

در اینجا توصیه هایی را در مورد دیگر کدکها در اختیارتان می گذاریم:

  • MJPEG کمی پیشتر مهمترین کدک تصویری سیستمهای نظارت تصویری بود اما این کدک کمترین صرفه جویی را در استفاده از پهنای باند دراین صنعت بهمراه داشت. استفاده از پهنای باند یا حافظه در این کدک چندین برابر رقبا است. مثلا 5 تا 10 برابر بیشتر از کدک H.264 فضای ذخیره سازی و پهنای باند را بخود اختصاص می دهد. بطور کلی توصیه می کنیم دوربینهایی را که تنها از کدک MJPEG پشتیبانی می کنند از لیست خریدتان حذف کنید و تنها در شرایط ویژه مثل کاربرد تشخیص پلاک خودرو(دوربینهای پلاک خوان) که نیاز به این کدک شاید وجود داشته باشد آنها را انتخاب کنید.
  • قدم بعدی در تکنولوژی H.264 کدک جدید H.265 خواهد بود. تفاوت کلی بین دو کدک H.264 و H.265 شاید خیلی محسوس نباشد اما کدک H.265 صرفه جویی بیشتری در استفاده از پهنای باند نسبت به کدکهای پیشین بهمراه دارد. البته در سال 2015 گزینه ای به این عنوان در دسترس نبود و بتازگی در دوربینهای مداربسته و رکوردرها پشتیبانی می شود. به نظر می آید برای پشتیبانی و استفاده رایج یک کدک باید چندین سال از عمرش بگذرد تا شناخته و مورد اعتماد واقع شود و کدک H.264 هنوز در خیلی از موقعیتها کار آمدتر است. علت آنهم می تواند بهبودهای کارایی این کدک در سالهایی باشد که عملیاتی شده و باگهایش در عمل مشاهده و تصحیح شده است. مثلا کدک Axis Zipstream نمونه موفقی از این روشهای هوشمند فشرده سازی بر مبنای کدک H.264 بود که در اینجا می توانید به مطالعه بهتر این موضوع بپردازید.
  • کدک MxPGE که نوع شناخته شده ای از کدکهاست که توسط شرکت Mobotix ابداع شده است و کاملا شبیه به کدک MPEG-4 در ویدئوهای رایج است. شرکت Mobotix تنها از کدکهای تصویری MxPEG و MJPEG پشتیبانی می کند. البته شهرت این کدکها بسیار کمتر از کدکهای عنوان شده در بالاست.

پروفایل H.264

ابتدا به مفهوم پروفایل بپردازیم. کدکهایی مثل H.264 در ابتدا بصورت کاملا از پیش تعیین شده دارای یک استاندارد فشرده سازی ثابت بودند. اما بعدها شرکتهای سازنده متوجه شدند که می شود این کدک را برای موقعیتهای مختلف با تغییراتی کوچک و غیر بنیادی بهینه تر استفاده نمود. بهمین دلیل برای برخی از جزئیات ضبط و فشرده سازی متغیر هایی تعریف کردند تا کاربر بتواند با تغییر آنها خروجی بهتری داشته باشد و بر اساس اولویت خودش بالانسی بین کیفیت و نرخ فریم تصاویر ضبط شده ایجاد نماید. بنابراین پروفایلها مشخصات قابل تغییری هستند که می تواند کاربر بر روی کدک بصورت سفارشی برای شرایط مورد نیازش اعمال نماید. نمونه این پروفایلها را می توانید در نرم افزارهای فشرده سازی و تبدیل فیلمهای رایج ببینید.

پروفایل فشرده سازی دوربین مداربسته

در اینجا بیشتر بر روی کدک h.264 متمرکز می شویم. همانطور که گفتیم چندین و چند پروفایل یا سطح فشرده سازی در کدک H.264 وجود دارد که شامل حالات پایه و ابتدایی (Baseline)، حالت اصلی و حالت برتر(High Profile) می شوند. تعادل بر سر میزان نرخ پایینتر فریم نسبت به توان پردازشی بالاتر مسئله مهمی خواهد بو. این را باید در نظر بگیریم که خیلی از دوربینهای مداربسته و VMS ها از پروفایل برتر پشتیبانی نمی کنند.

پروفایل کدک H264

خیلی از شرکتهای دیگر درحال بروز رسانی الگوریتمها و ویژگی های کدک H.265 هستند که نمونه قوی آنرا در پروژه اخیر کدک هوشمند شرکت IDIS بر مبنای کدک H.265 برای سیستمهای نظارت تصویری خواهید دید.

توصیه می کنیم به انتخاب یکی از این پروفایلها فکوس نکنید و همه آنها را تجربه نمایید. با استفاده از پروفایلها و سطوح فشرده سازی H.264 در حالی که می توانید صرفه جویی معتدلی در پهنای باند مصرفی داشته باشید محتاطانه دوربین مداربسته را محدود می کنید و این وقتی صورت گرفته است که خیلی از پارامترهای دیگر روی پهنای باند مصرفی اثر می گزارند. بنابراین این ابزار بسیار کارآمد تر از عوامل دیگر می تواند کمک کننده باشد. پس در انتخاب دوربین مداربسته براساس کدکهای پشتیبانی کننده نیازی به انتخاب وسواسی نخواهد بود.

هایک ویژن تهران gps خودرو راهنمای نصب دوربین مدار بسته دوربین مدار بسته خرید

بازدید : 77
دوشنبه 24 آبان 1400 زمان : 11:37

بکارگیری PoE غیر استاندارد(پیاده سازی غیر استاندارد)

همه دستگاههایی که در مشخصاتشان مدعی پشتیبانی از PoE باشند از استاندارد 802.3at/af استفاده نمی کنند. در بازار دوربین مداربسته و سیستم نظارت تصویری محصولات متنوعی با ایده ابتدایی یکسان اما متنوع از نظر ولتاز و وات مصرفی وجود دارند. در مواردی که در مشخصات یک محصول بطور واضح عنوان نشود که از 802.3af/at پشتیبانی می کند، ممکن است مشکلاتی در سازگاری عملیاتی مشترک تجهیزات مرتبط بوجود آید.

در بعضی موارد پیاده سازی PoE برمبنای استانداردهایی صورت می گیرد که ناسازگاری کمی دارند اما نتیجه این خواهد بود که با ظرفیت و توان کمتری کار می کنند و عملا کارآمدی آنها کاهش می یابد. استاندارد 802.3af/at از فرمتی Passive (غیر فعال) استفاده می کند که در طی آن انرژی الکتریکی از طریق دو زوج سیم آزاد(بدون استفاده) در کابل شبکه منتقل می شود اما در حالت Active (فعال) می تواند در زوج سیمهای انتقال داده، انتقال انرژی الکتریکی را همزمان با انتقال داده ها با توان بیشتری انجام دهد.

جایگزینی زوج سیم بروش A یا B

خوب بالاخره PoE چطور کار می کند؟ جواب این سوال در نگاهی دقیق به کابلهای UTP و اتصالات فیزیکی(پورت) RJ-45/8P8C جواب داده می شود. منظور از 8P8C یعنی 8 نقطه 8 اتصال که بوسیله 4 زوج سیم انتقال صورت می گیرد. جدولی که در ادامه مشاهده می کنید نشان می دهد از 8 رشته سیمی که در کابل Cat5/5e/6 وجود دارد تنها چهار عدد از آنها بطور معمول مورد استفاده قرار می گیرند. 4 رشته سیم باقی مانده در انتقال داده ها بی استفاده خواهند بود. در حالت Passive یا غیر فعال، در واقع از جایگزینی نوع A برای انتقال انرژی الکتریکی PoE در روی زوج سیمهای حامل داده استفاده می شود در حالی که در جایگزینی نوع B از رشته سیمهایی برای انتقال انرژی استفاده می شود که در اتصال به یک دستگاه بی استفاده هستند. در جدول زیر روش جایگزینی نوع B را مشاهده می نمایید:

اتصالات PoE دوربین مداربسته

در جایگزینی نوع B دو رشته از 8 رشته استاندارد برای ارسال داده ها و دو رشته دیگر برای دریافت داده ها هستند، از چهار رشته باقیمانده بی استفاده در انتقال داده ها دو رشته برای انتقال انرژی الکتریکی ثابت DC+ و دو رشته باقی مانده بمنظور برقراری جریان برگشتی مدار DC (بستن کامل مدار) در منبع تغذیه به کار گرفته می شوند.

بهرحال بیشتر دستگاههای سیستمهای نظارت تصویری بصورت خودکار تشخیص می دهند که شما از کدام زوج سیم برای اتصال استفاده کرده اید. بیشتر دستگاههای سازگار با PoE معمولا می توانند براساس هر دو روشه جایگزینی زوج سیم کار می کنند اما تعداد کمی از دستگاهها نیز هستند که تنها از یک مدل پشتیبانی می کنند(اتصالات کمتری در سوکت دارند). نمونه آن را در اتصالات فیزیکی Axis M12 می توان مشاهده کرد که تنها از نوع B پشتیبانی می کند.

با اینکه ترتیب درست پینها و زوج سیمها معمولا براساس نوع استاندارد کابلها و کابل کشی شبکه متفاوت خواهد بود، اما این تغییرات تنها بر روی زوج سیم انتقال داده اعمال می شود و رشته سیمهای انتقال انرژی در همه استانداردها ثابت هستند. بنابراین بدون توجه به استاندارد مورد استفاده در کابل و کابل کشی می توانید از PoE براحتی استفاده کنید و در صورتی که منبع تغذیه و دستگاهها با مشخصات 802.3af/at سازگار باشند بنابراین اتصالات انتقال انرژی به یک شکل هستند.

محدودیتهای مسافت

استاندارد PoE همانند استاندارد شبکه رایج Ethernet اساسا محدود به مسافت 100 متر خواهد بود. زیرا که داده های انتقالی توسط کابل پس از این مسافت عملا با مشکل افت یا حتی حذف کامل روبرو می شوند.

شرکتهای اندکی وجود دارند که از قابلیت متفاوت انتقال انرژی به دوربین مداربسته پشتیبانی می کنند که در آن می شود زنجیره ای از دوربینهای مداربسته را به یکدیگر متصل کرد(به روش “Daisy Chain”). نمونه این روش را شرکت VIVOTEK در یک سری از دوربینهای مداربسته تحت شبکه اعمال کرده است.

تقویت کننده های PoE

برای مواردی که نیاز به انتقال انرژی در مسافتی بیش از 100 متر باشد از تقویت کننده های PoE استفاده می شود. معمولا یک زوج آداپتور مخصوص برای هر یک از دوربینهای مداربسته استفاده می شود که نیروی الکتریکی را تا دو سر کابل در دو طرف ارتباط شارژ و تقویت نماید. تقویت کننده های PoE می توانند 300 متر و حتی در شرایطی تا 600 متر در کل(در دو سر کابل) انتقال انرژی را پشتیبانی نماید.

مشخصات و مصرف انرژی PoE

شرکتهای سازنده دوربینهای مداربسته تحت شبکه هر یک مشخصاتی را برای مصرف انرژی دوربین مداربسته در حالت PoE مشخص می کنند. مهم است بدانید که در کل چقدر توان مصرفی برای هر یک از دوربینهای مدار بسته با استاندارد 802.3af نیاز خواهد بود. میزان مصرف در این محدوده محصولات معمولا از 2 تا 15 وات خواهد بود. بعنوان یک قانون کلی دوربینهای مداربسته تحت شبکه با لنز ثابت مصرفی در محدوده 4 تا 7 وات دارند.

مشخصات انرژی مصرفی قید شده در دفترچه یک دوربین مداربسته معمولا بیشتر از چیزی است که عملا توسط دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد. درواقع شرکتها حاشیه امن حداکثری را در مورد مصرف انرژی دوربین مداربسته ذکر می کنند.

  1. http://rahband7.avablog.ir/
  2. http://darb-rahband.avablog.ir/
  3. http://darb-shishe.avablog.ir/
  4. http://darb-shishe-ir.avablog.ir/

بازدید : 42
دوشنبه 24 آبان 1400 زمان : 11:36

هر روز بیشتر از تجهیزات تشخیص پلاک خودرو(ANPR) یا همان پلاک خوان معروف در شهرها در سراسر جهان استفاده می شود که نه تنها در مقاصد امنیتی بلکه در مدیریت موثر رانندگان یا پارک خودروها می تواند کارآمد باشد. پس از گذشت سالها، ANPR به پاس پیشرفت در تکنولوژیهایی مثل تحلیل و تصویربرداری HD بسیار بروز و پیشرفته شده است.

برای مثال شرکت تخصصی 4Sight imaging که بشکل ویژه بر روی راهکارهای ثبت پلاک خودرو کار می کند، با خلق نوآوریهایی در این زمینه پیشرفت سریعی نیز داشته است. نرم افزارها و تجهیزات دوربین مداربسته هایی که قابلیت تصویربرداری HD(با جزئیات بالا) را دارند در سالهای اخیر بسیار پیشرفته شده اند. این پیشرفتها باعث شده است که کاربران با استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص خودروها بر همه چالشها براحتی غلبه کنند.

بگفته "Marcus Boden" مدیر توسعه کسب و کار شرکت 4Sight:

تولید کننده های فراوانی هستند که محصولاتشان تنها قادر به تصویربرداری ساده هستند که شاید برای مقاصد معمولی نظارت تصویری کافی باشد اما برای داشتن قابلیت ANPR مطمئن نیاز به اقدامات و تکنولوژیهای حرفه ای تری خواهد بود.

این شرکت در سال 2010 به حرفهایش عمل کرد و اولین راهکار ANPR تجاری HD را با قابلیت نصب و راه اندازی سریع (Plug-and-Play) به بازار معرفی نمود. اخیرا نیز بر روی نوع دیگری از این تکنولوژی در حال کار هستیم. به پاس تکنولوژی تصویربرداری HD این راهکار می تواند از پس چالش تشخیص چهره و افراد بر بیاید و برای مثال خودروهای مذنونین را در آنطرف مرزها براحتی تشخیص دهد.

قابلیتهای جدید دوربین مداربسته پلاک خوان

در کشورهای مختلف رنگهای متفاوت پلاکهای خودروها می تواند به دسته بندی متفاوت خودروها و افراد کمک کند. برای مثال تاکسیها، خودروهای نظامی، خودرو پلیس، خودروهای اجاریه ای و حتی خودروهای سنگین و خودرو دیپلمات براحتی قابل دسته بندی هستند.

4sight معتقد است که تنها تولیدکننده ای است که می تواند UHD ANPR (Ultra HD) ارائه دهد و این قابلیت تشحیص پلاک رنگی خودرو را ممکن می سازد در نوع خود اولین و جدیدترین راهکار ارائه شده جهانی در این زمینه خواهد بود. این قابلیت علاوه بر تشخیص رنگ پلاک، کشور ثبت کننده، شهر و حتی ناحیه ثبت پلاک خودرو را نیز تشخیص و تعیین می نماید.

در تکنولوژی جدید این شرکت با نام Veracity V2 از قابلیتهای تحلیلی پیشرفته تری استفاده شده است. تحلیل لحظه ای ترافیک، تحلیل تعدد پلاکهای ثبتی، تحلیل Cell Site، آنالیز جغرافیایی و تحلیل پیشگیرانه از جمله این قابلیتها هستند.

برای مثال نقشه های آنلاین می توانند با ارائه تصویر لحظه ای بر گرفته از داده های مرتبط ترافیکی و استفاده از آن در ردیابی خودروها و پلاک خوانی براساس داده های مرتبط کارآمدتر شوند. داشتن تصویر نقشه حرارتی و تحلیل نقاط استقرار و استفاده از هشدارهای آنلاین دوربینهای مداربسته ANPR بصورت شبکه می تواند برای کاربران مفید باشد.

در کنار تمام این ویژگی ها و مبارزه با جرم و جنایت و حفظ امنیت در محیطهای عمومی، این سیستمها می توانند به تسهیل امور اپراتورها کمک کرده و برای صاحبان پارکینگهای عمومی بهبود درآمد را بدنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید : دوربین مداربسته آنالوگ دوربین مداربسته تحت شبکه دوربین مداربسته منزل دوربین مداربسته بولت

بازدید : 54
دوشنبه 24 آبان 1400 زمان : 11:08

حفظ ایمنی شبکه دوربینهای مداربسته تحت شبکه (IP) همیشه کاری دلهره آور است. اما معمولا روشهای مختلفی وجود دارد که می تواند میزان ریسک را بخوبی کاهش دهد. بخصوص اگر از این روشها بصورت ترکیبی نیز استفاده شود میزان ریسک را بشدت کاهش خواهید داد.

در این مقاله می خواهیم تکنیکهای مختلفی برای حفظ امنیت فیزیکی و منطقی شبکه سیستمهای نظارت تصویری و دوربینهای مداربسته بازگو کنیم که هر چند ساده اما شبکه دوربین مداربسته را ایمن تر خواهند کرد. با CCTVONLINE همراه شوید.

عناوین ارائه شده در این مقاله:

  • توصیه های ایمنی شبکه
  • رمز عبور
  • یکپارچگیLDAP/Active Directory
  • VLAN ها
  • احراز هویت 802.1X
  • غیرفعال سازی پورتهای سوئیچ
  • غیر فعال سازی پورتهای شبکه
  • غیر فعال سازی سرویسهای بی استفاده
  • فیلترینگ آدرس MAC (MAC Address Filtering)
  • بستن درگاههای فیزیکی
  • کنترل دسترسی فیزیکی
  • مسائل پیش رو مثلا در محصولات Hikvision، Foscam و ..
  • مدیریت امنیت شبکه در سیستمهای نظارت تصویری

توصیه های ایمنی شبکه:

در صنعت IT بطور کلی توصیه های ایمنی شبکه بشکلی رایج در قالب دستورالعملهای پیشنهادی برای ایمن سازی بیشتر شبکه ها در دسترس هستند. مثلا نمونه آنرا می توانید در سایت شرکت سیسکو با عنوان Cisco Hardening guide مشاهده نمایید. خیلی از این توصیه ها به همان خوبی که در شبکه ها قابل استفاده هستند در سیستمهای نظارت تصویری نیز کاربرد دارند. این توصیه ها شامل کنترل فیزیکی، ثبت آدرس های ورود، ایمن سازی پسوردها، غیر فعال سازی پورتها و ... .

البته شاید بیشتر توصیه ها فراتر از آنچه باشد که بسیاری از تولیدکنندگان تجهیزات ویدئویی تحت وب با آن سازگارند یا بیشتر از نیاز سناریوهای ساده پیاده سازی شبکه دوربین مداربسته به نظر بیاید. پیاده سازی روشهای پیچیده احراز هویت (Authentication) همچون 802.1x، یکپارچگی LDAP، نظارت SNMP و ... اگرچه ریسک را بسیار محدود می کنند اما در خیلی از سیستمها از نظر زمان و هزینه بصرفه نیستند.

توصیه های ایمنی ویژه سیستم نظارت تصویری

برخلاف فضای IT، در سیستمهای نظارت تصویری کمتر توصیه هایی در این باره بصورت اختصاصی وجود دارد. یکی از همین نوادر، توصیه های شرکت Axis در سال 2015 بود که پرکاربردترین توصیه ها را برای ایمن سازی دوربینهای برند خودش منتشر کرد(Axis Cybersecurity Hardening Guide Examined).

در توصیه هایی ازین دست سطوح مختلفی مشخص شده اند که بسته به نیازهای امنیتی و وسعت شبکه از این موارد سخن گفته می شود : پسوردهای قوی، بروزرسانی نرم افزار فرم ور، غیر فعال سازی دسترسی های ناشناس و در پروژه های پیچیده تر در مورد احراز هویت 802.1x، نظارت SNMP و سرورهای گزارشگیری سیستم(Syslog) توصیه هایی شده است.

این شرکتها اگر چه این توصیه ها را براساس محصولات خودشان داشته اند اما معمولا برای تجهیزات دیگر شرکتهای تولید کننده سیستم نظارت تصویری نیز کاربرد دارد.

رمزعبور قوی

رمز عبورهای قوی مهمترین معیارهای اساسی امنیت به حساب می آیند اما متاسفانه بوسیله بسیاری از کاربران اصلا رعایت نمی شوند. سیستمهای نظارتی بسیاری با پسوردهای پیشفرض به بازار عرضه می شوند که دوربینهای مداربسته، سوئیچها، رکوردرها و تجهیزاتی ازین دست در این زمره قرار دارند. با یک تغییر ساده پسورد پیشفرض می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد. درواقع راههای ساده خرابکاری را کاهش و احتمال نفوذ به شبکه توسط طیف وسیعی از خرابکاران آماتور را محدود کرده اید. بعضی از شرکتها به محض اتصال دوربین مداربسته به شبکه و در اولین استفاده از شما می خواهند تا پسورد را عوض کنید تا بتوانید با امنیت بیشتری به کار ادامه دهید. بعلاوه در پروفایلهای ONVIF نیز باید پسورد پیش فرض را تغییر دهید.

یکپارچگی Active Directory/ LDAP

با استفاده از یکپارچگی Active Directory/LDAP اجازه دسترسیهای VMS از طریق سرور مرکزی به کاربران شبکه تعلق می گیرد. از آنجاییکه این کاربران بدلیل وجود شبکه از پسوردهای قوی و قوانین انقضای پسورد در شبکه تبعیت می کنند،این یکپارچگی سطح امنیت اکانتهای محلی VMS را بهبود می بخشد. از آنجاییکه این کار نیاز به ساخت و بهینه سازی مجدد اکانت کاربران را برطرف می کند، باعث کاهش مخارج مدیریت شبکه نیز می شود.

بطور معمول استفاده از LDAP می تواند محدودیت بیشتری برای سیستمهای بزرگتر و وسیع تر بوجود آورد و دیگر مانند پروژه های کوچک نیست که بدون داشتن سرور اختصاصی LDAP قابل اجرا باشد. بعضی از سیستمهای کوچک یا متوسط که در نهادهای بزرگ بخصوص در محیطهای آموزشی و شرکتها نصب می شوند ممکن است از این تشکیلات بیشتر برای کنترل دسترسی به شبکه استفاده کنند.

Active Directory/LDAP بصورت تئوریک ممکن است برای دوربینهای مداربسته تحت شبکه قابل استفاده بنظر بیاید اما در عمل اینطور نخواهد بود. Active Directory تکنیکی است که توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده است و تقریبا توسط بسیاری از دوربینهای مداربسته تحت شبکه پشتیبانی نمی شود، زیرا بسیاری از دوربینهای مداربسته با سیستم عامل لینوکس(Linux Embed) کار می کنند.

دسترسی ریموت/ فایروالها

برای پیشگیری از دسترسی راه دور غیر مجاز بسیاری از سیستمهای نظارت تصویری را اصلا به اینترنت وصل نمی کنند و بر روی شبکه ای کاملا مجزا قرار می دهند. اینکار ریسک را کاهش می دهد اما مشکلات سرویس دهی و رسیدگی خودشان را دارند. زیرا اکثرا بروزرسانی ها پس از دانلود باید با کارت حافظه USB یا دستگاههایی از این دست مجدد جابجا و بر روی دوربین اعمال شود.

سیستمهایی که به شبکه متصلند و پشت فایروال قرار دارند ترافیک ورودی و خروجی محدودی دارند که تنها بوسیله آدرس IP و پورتشان در حین احراز هویت محدودیت اعمال می شود. بقیه ترافیکها نیز حذف می شوند. اگر چنین کاری بدرستی صورت گرفته باشد می تواند بخش اعظمی از حملات را بی اثر نماید.

خطرات دسترسی ریموت

برای دستگاههایی که نیاز به دسترسی ریموت خواهند داشت، مثل دوربینهای مداربسته و VMS ها ممکن است نیاز به بازگذاشتن یک یا چند پورت وجود داشته باشد. میدانیم که بازبودن هر پورتی یک موقعیت برای مهاجمین بحساب می آید. اینکه دقیقا چقدر و چطور ریسکی وجود خواهد داشت می تواند از دستگاهی به دستگاه دیگر فرق داشته باشد. کاربران باید به مطالب شرکت تولیدکننده محصول در این باره مراجعه کنند تا بدانند چه پورتی برای دسترسی ریموت باید باز باشد.

بسیاری از شرکتها دسترسی ریموت بر روی تلفن منزل را نیز ممکن کرده اند که بتوانید یک تونل امن بر روی اتصال خروجی بدون نیاز به داشتن پورت باز داشته باشید. برای مثال Hikvision EZVIZ و Genetec Cloud را می توانیم نام ببریم. بعلاوه بسیاری از سرویسهای دسترسی ریموت دسکتاپ از تکنولوژی با همین سبک استفاده می کنند نمونه هایش را در LogMeln، Team Viewer، Splash Topو.. . مشاهده می نمایید.

پشتیبانی هایک ویژن دوربین مداربسته تی وی تی دوربین مداربسته قیمت نصب دوربین بیسیم

بازدید : 71
يکشنبه 11 مهر 1400 زمان : 10:43

دوربین مدار بسته حافظه دار

دوربین مدار بسته حافظه دار

دوربین اتاق کودک

دوربین های مدار بسته حافظه دار نوعی از دوربین های مدار بسته تحت شبکه می باشد

که قابلیت نصب کارت حافظه SD را بر روی خود دارد.

در مشخصات این دوربین ها SD Card Slot درج شده است. دوربین مدار بسته حافظه دار

چیست؟ این دوربین های مدار بسته با استفاده از کارت SD نصب شده بر روی دوربین

مدار بسته قابلیت ذخیره تصاویر را بدون نیاز به سرور مرکزی یا دستگاه NVR دارد با

استفاده از این دوربین ها می توان در پروژه های کوچک لزوم استفاده از دستگاه های

ذخیره ساز و کابل کشی را از بین برد. البته در پروژه های بزرگ و اماکن خاص پیاده سازی

بدون سرور مرکزی به هیچ وجه توصیه نمی شود. این دوربین های مدار بسته حافظه

کمی را برای ذخیره سازی پشتیبانی می کنند به همین دلیل قابلیت ضبط تصاویر بیش از

چند روز را ندارد.

معایب و مزایای استفاده از دوربین مدار بسته حافظه دار

از جمله مزایای این دوربین مدار بسته عدم نیاز به اتصال به سرور مرکزی می باشد که در

پروژه های کوچک می توانید بدون اتصال و پیاده سازی سرور مرکزی و دستگاه NVR

تصاویر را در خود دوربین ذخیره کنید. از مزایای دیگر این دوربین ها در پروژه های بزرگ و

حساس از کارت SD در کنار سرور مرکزی برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده می شود که در

صورت قطع شبکه حد اقل ضبط تصاویر بر روی کارت SD انجام شود. معایب استفاده از

دوربین مدار بسته حافظه دار یکی از مهمترین معایب استفاده از این دوربین ها بدون

اتصال به سرور مرکزی یا دستگاه NVR در صورت وقوع سرقت خود دوربین مدار بسته

تصاویر دوربین دیگر در دسترس ما نخواهد بود.

معایب آن

از معایب دیگر آن حجم کم حافظه پشتیبانی شده توسط این دوربین های مدار بسته می

باشد و تنها قابلیت ذخیره سازی تصاویر به مدت چند روز را در اختیار ما قرار می دهد به

همین دلیل امکان استفاده از این دوربین مدار بسته را بدون اتصال به سرور مرکزی برای

پروژه های نظارتی از بین می برد.

  1. خرید دوربین مداربسته
  2. دوربین مدار بسته
  3. قیمت دوربین مدار بسته

خرید دوربین مدار بسته

تعداد صفحات : -1

درباره ما
دوربین مدار بسته / دوربین مداربسته / هایک ویژن / تی وی تی / دوربین مداربسته هایک ویژن و تی وی تی / تکنولوژی / اخبار تکنولوژی
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 36
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 14
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 89
  • بازدید ماه : 284
  • بازدید سال : 629
  • بازدید کلی : 11566
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی